Rozpustilé účesy ulice
Být perfektní je nuda! Důležité je nebát se být sám sebou, kombinovat styly a nosit rozpustile rozcuchané účesy. Nová kolekce značky ALCINA Los Bellos Perdedores – We Are Beautiful Nerds 2016/17 je ovlivněná módou ulice a společenským děním.
Je bláznivá a pestrobarevná, přesně taková jako současná generace Y, která chce víc, než jen perfektní střih. Jaké jsou aktuální trendy, na to jsme se zeptali autora kolekce, mezinárodního stylisty Paula Gehringa a umělecké ředitelky značky ALCINA Encarny Pachón.
Kde jste hledali inspiraci pro kolekci Los Bellos Perdedores – We Are Beautiful Nerds?
Paul Gehring: Měli jsme velké štěstí, že jsme našli zdroj inspirace, se kterým jsme se mohli přímo identifikovat. Byli to Alessandro Michele (Gucci) a Nicolas Ghesquiére (Yves Saint Laurent). Inspiroval nás jejich poetický či romanticko-nostalgický styl. Barvy i doplňky používají subtilně, a přesto s velkou fantazií.
Encarna Pachón: Nabiti módní inspirací jsme si pak představovali, jak bychom sami kombinovali módní kreace s účesy modelek. Styling vlasů by měl být rozhodujícím doplňkem, ale bohužel v mnoha případech zůstává v pozadí.
Jak vypadal kreativní proces?
Encarna Pachón: Milujeme vymýšlení barev a střihů, které vyprávějí nějaký příběh. A protože správný střih najde svou perfektní formu až tak po dvou měsících, vymysleli jsme techniku, která nám umožňuje se do toho procesu vcítit. Účes pak působí rozpustile a ne jako čerstvě vytvořený.
Paul Gehring: Současné trendy působí tak, že už tu kdysi byly. Tento nápad jsme přenesli do našeho kadeřnického světa v podobě barev, střihů a stylingu. Tak vznikl koncept nové kolekce podzim/zima na rok 2016/2017.
Vaše kolekce vždy vycházejí ze street stylu. Je současná světová móda také ovlivněna módou ulice?
Paul Gehring: Jak samotná kolekce, tak i název Los Bellos Perdedores – We Are Beautiful Nerds jsou silně ovlivněny street stylem a cílí hlavně na mladé lidi. Reprezentují jejich společenský život a estetické trendy. Všude kolem sebe vidíte obličeje a těla, které silně vybočují z představ o dokonalé kráse, přesto jsou neskutečně populární. Nejde o to být perfektní, ale být jiný.
Jaká je podle vás tato generace?
Encarna Pachón: Naší předlohou byla internetová generace (tzv. millennials), tedy generace Y, která se narodila a vyrostla v éře techniky a otevřené společnosti. Naše kolekce se ale nejmenuje Los Millennials, protože naši „Nerds“ jsou jiní. Pro jejich ojedinělost bychom jim mohli roztomile říkat podivíni, kteří se díky internetu spojili a směle se prezentují veřejnosti.
Znamená to, že kolekce je jen pro mladé?
Paul Gehring: Ne, je určená publiku všech věkových kategorií. Každý se s ní může identifikovat a stát se jedním z Los Bellos Perdedores. Konec konců – věk je jenom číslo. Pokud se někdo narodil v 70. létech a chová se jako generace Y, tak do ní prostě patří. Nerozhoduje datum narození, ale to, jak člověk přijímá trendy a změny. Existují lidé, o kterých můžeme říci, že už se staří narodili, zatímco jiní zůstanou mladí pořád.
Můžete kolekci představit?
Encarna Pachón: Kolekci tvoří dvě části: Salon a Soho. První část je orientována na kadeřnické salony a prezentujeme v ní střihy, barvy a sezonní looky. V části Soho chceme víc inspirovat, prezentujeme v ní účesy, které známe z přehlídkových mol nebo časopisů. Soho představuje mokré, suché a vlnité vlasy, či prameny, které spadají do obličeje. Tato high-fashion část je především zdrojem umělecké inspirace.
Představujete také nějaké inovace, třeba nové odstíny?
Paul Gehring: Na první pohled se zdá, že všechno už tady jednou bylo – mikáda, krátké vlasy, dlouhá hříva, více či méně sestříhané účesy, měděné, černé, blond nebo pastelové barvy a mnoho dalšího. Tento mix tvoří základní myšlenku generace Y. Nepotřebuje nic speciálně navrženého a už vůbec nic, co nosí ostatní. Přemýšleli jsme také nad tím, jak se modelky a modelové doma sami upravují.
Encarna Pachón: Jak jsme ale vypozorovali, trend pastelových barev přetrvává. Nejde jen o módní výstřelek. Můžete si být jisti, že pastelové tóny se udrží i v příštích měsících. Poptávka po nich stále roste a pastelové looky jsou stále propracovanější.
Text a foto: z archivu společnosti MEDAC, výhradního distributora značky ALCINA v ČR